Naučte sa správne navigovať obchodné partnerstvá

Ani najtalentovanejší podnikateľ nie je odborníkom v každom aspekte podnikania. Nakoniec narazíte na výzvy, ktoré nemôžete vyriešiť sám. Keď príde ten čas, byť schopný využiť rozsiahlu profesionálnu sieť, aby ste našiel niekoho, kto má zručnosti, ktoré potrebujete, sa stáva veľkým prínosom.

obchod

Viac ľudí, viac problémov
Práca s manželom alebo blízkym priateľom sa môže zdať ako vzrušujúca vyhliadka na prvý pohľad, ale môže sa rýchlo stať nočnou morou. Či už je to kvôli zaostávajúcemu úspechu, rozdielnym hodnotám alebo nerovnomernej úrovni angažovanosti. Štatistiky v skutočnosti ukazujú, že až 70 percent obchodných partnerstiev úplne zlyhá .
Ak chcete maximalizovať svoje šance na úspešnú navigáciu potenciálne zložitých obchodných vzťahov – od spoluzakladateľských partnerstiev až po fúzie – postupujte podľa troch smerníc:

1.) Naučte sa argumentovať
Argument nemusí byť bojovým rozhovorom a nemal by vytvárať ani zintenzívňovať trhliny medzi stranami. Produktívny argument by mal namiesto toho všetkých priblížiť k uspokojivému výsledku. Štruktúrované boje vám pomôžu dostať sa k riešeniu nezhôd, čím sa zabezpečí, že sa s menšími problémami zaobchádza skôr, ako sa stanú hlavnými problémami.

2.) Pri výbere partnerov buďte selektívni
Michael Harden, spoluzakladateľ a generálny partner firmy VC Artis Ventures, pracuje so zakladateľmi začínajúcich firiem takmer dve desaťročia. Jeho najvyššie odporúčanie pre podnikateľov, ktorí chcú zvýšiť kapitál? „Vyberte si investorov, ako ste si vybrali manžela, pretože je to skutočne manželstvo.“ Toto je obzvlášť dobrá rada, ak prvýkrát získavate peniaze. Vaši počiatoční investori nevyhnutne ovplyvnia neskoršie financovanie.

schůzka

3.) Nájdite strednú cestu
Manažéri by sa mali neustále snažiť identifikovať alebo vytvoriť strednú cestu, ako robiť určité rozhodnutia. Najlepší spôsob, ako to urobiť? Porozprávajte sa so zamestnancami svojho nového partnera, aby ste zistili, aké silné stránky posilňujú ich značku.
 

Ohodnoťte příspěvek